Hoe incompany trainingen personeel binden en boeien
In onze vorige blog kon je lezen dat het aanbieden van incompany trainingen een belangrijk onderdeel van je werving en selectie strategie kan vormen. Hiermee laat je als bedrijf zien dat je serieus wilt investeren in medewerkers en dat je bereid bent om trainingen aan te bieden die relevant zijn voor hun uitdagingen en bedrijfstak. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor nieuwe medewerkers, ook in het behouden van werknemers speelt training een grote rol.
Stilstand is achteruitgang
Voor veel mensen geldt dit tegenwoordig, als ze het gevoel hebben stil te staan in hun werk, voelt het als achteruit gaan. In een wereld van prikkels, zijn velen van ons op zoek naar nieuwe input en willen we niet vastgeroest zitten. Een baan kan voelen als een vaste plek op het moment dat je er langer zit en de ‘nieuwigheid’ eraf is. Vooral bij jonge generaties (Y en Z) kan dit spelen. Bij onvrede is het in een krappe arbeidsmarkt een snelle stap om van baan te wisselen.
Een incompany training voor groei
Om ervoor te zorgen dat medewerkers blijven bewegen, kun je veel aanbieden. Zoals loopbaancoaching of werktrajecten om de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Maar wat als mensen al op de juiste plek zitten? Hoe zorg je dan nog voor beweging en een positieve energie? Met het aanbieden van een incompany training kun je heel gericht ontwikkeling afstemmen op geluiden van de werkvloer. Hiermee kun je dus aanpakken waar behoefte aan is en direct beweging brengen. Door regelmatig een training aan te bieden, ben je niet alleen bezig met de ontwikkeling van je personeel, maar ook met het behouden van je human capital.
Wil je dat we met je meedenken over jouw strategische personeelsplanning of een training organiseren die jouw medewerkers in beweging brengt? Neem contact met ons op via: 033- 4950004